שמן זית ודיאטה הולכים ביחד

מרגישים שהשמנתם לאחרונה ? הכרס גדלה והירכיים מתרחבות ? השמנה הנה מכת מדינה ורבים מנסים להילחם בתופעה באמצעות דיאטות שונות. בין אם דיאטות באמצעות כדורי הרזיה ובין אם דיאטות באמצעות ספירת קלוריות, השיטות הן רבות ומגוונות. עובדה סטטיסטית היא, כי רוב האנשים עולים בחזרה את משקלם ואף מעבר. עצם הסיבה לכך טעון בהבנה הבסיסית שעל מנת לרדת במשקל יש לשנות הרגלי אכילה ולבחור בתזונה נכונה. כמו כן, חשוב כמובן לבצע פעילות ספורטיבית במקביל. אז מהי משמעות תזונה נכונה ? האם יש לוותר על תצרוכת שמן לחלוטין ?

חשיבות השמן בגוף האדם

כחלק ממרכיבים תזונתיים רבים, זקוק גוף האדם לחומצות שומן. ניתן לצרוך שומנים ממאכלים שונים כגון דגים ובשר, אך השמן הינו המקור הטוב והבסיסי ביותר. קיימים מגוון סוגי שמנים, ביניהן: שמן סויה, קנולה, אבוקדו, אגוזים, פשתן וזית. כל שמן ויתרונותיו שלו, אולם בכל הקשור לתזונה נכונה שמן זית הינו השמן המומלץ ביותר.

יתרונותיו העיקריים של שמן זית על פני שמנים אחרים

שמן זית הינו אחד השמנים הבריאים יותר לגוף האדם וזאת ממספר סיבות:
ויטמינים- שמן זית מכיל כמות גדולה במיוחד של ויטמינים, כאשר המוביל ביניהם הינו ויטמין E. ויטמין זה הינו נוגד חמצון חזק במיוחד אשר עוזר במניעת מחלות לב.
פעילות המעיים- שמן זית תורם משמעותית לתהליך דיאטה בכך שהוא גורם להגברת תנועת המעיים ומניעת עצירות.
טיפול בעור- שמן זית תורם לריכוך העור ועיכוב שלבי הזדקנותו. כמו כן, שמן זית הינו טיפול טבעי בכוויות ואף מצמצם דלקות בעור.

למה חשוב לשים לב בעת רכישת שמן זית ?

כבישה- קיימת כבישה קרה וכבישה חמה. כבישה חמה נעשית בתהליך מהיר של חימום הזיתים על מנת להאיץ את תהליך הפקת השמן. לעומתו, בתהליך כבישה קרה הכבישה ממושכת יותר והפקת השמן הינה על ידי הפעלת לחץ על הזיתים.
כתית- רמת הכתית מייצגת את כמות החומצות החופשיות המצויה בשמן הזית. רמת הכתית הטובה ביותר נקראת כתית מעולה.
על כן, אם הנכם רוצים לשמור על תזונה נכונה ולרדת במשקל, שמן הזית המומלץ ביותר הינו שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה. חשוב ביותר לוודא כי מידע זה כתוב על הבקבוק. כמו כן, וודאו כי מודבקת על הבקבוק מדבקה של מועצת הזיתים אשר מוכיחה כי השמן נבדק ואושר להפצה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה