שימוש בשמן זית בפשטידות ומאפים

ארץ ישראל התברכה בשמן זית איכותי במיוחד וככל שחולף הזמן, מתגלה כי השימוש בו מתאים למגוון רב של מאכלים ואף מוסיף לטעם המזון באופן משמעותי. מבין מיני המזונות, הסתבר כי שמן זית משדרג באופן משמעותי פשטידות ומאפים מכל הסוגים. אם כן, באילו פשטידות ומאפים השימוש בשמן זית הוא מומלץ ביותר ? ומהם היתרונות בשימוש בשמן זית מעבר לטעמו האיכותי ?

סוגי פשטידות ומאפים המומלצים לשימוש עם שמן זית

באופן עקרוני, מתאים שמן הזית במיוחד לפשטידות ומאפים אשר במקור השימוש היה בכמות גדולה של שמן רגיל או כל מקור שומני אחר. כמו כן, הוא מתאים למאפים ופשטידות אשר חסרה להם ארומה וטעם ייחודי. פשטידות נפוצות במיוחד הינן פשטידות בחושות כגון: פשטידת פטריות, פשטידת תפוחי אדמה, פשטידת בצל ופשטידת ירקות. לכל הפשטידות הללו ניתן להחליף את השימוש בשמן רגיל בשמן זית. חשוב להקפיד להוסיף את שמן הזית לקערת החומרים הרטובים, כלומר הבלילה ולא לבצק. כמו כן, מומלץ להשתמש בשמן זית כתית מעולה בכבישה קרה, שהוא האיכותי ביותר מבין כל היתר.

הקפדה על כמות השמן 

עליו ניתן לומר- כל המרבה הרי זה משובח.  על כן, הכינו כמות גדולה במיוחד של חומרים יבשים, דוגמת פטריות, תפוחי אדמה, תירס או כל סוג אחר של מילוי וכך השמן ישאיר אותה בדיוק בסמיכות הדרושה.

יתרונות שמן זית במאפים ופשטידות


  • בריאות- מה יותר נפלא מלאכול טוב ולהרגיש טוב ?הוכח חד משמעית כי שמן זית הינו מקור השומן הבריא ביותר בטבע. הרבה יותר מחמאה ובוודאי שיותר ממרגרינה הרסנית מבחינת שומן לגוף. שמן זית עשיר בחומצה אולאית הידועה כמסייעת במניעת מחלות לב ודם.
  • ארומה- שמן זית איכותי ידוע בארומה נפלאה. עוד בהכנסת המאפה לתנור יעלה באפכם ריח ניחוח אשר לא תוכלו לעמוד בפניו.
  • טעם- שמן זית ידוע בעמידותו בפני חום רב, מעבר לשמנים אחרים. לכן, כאשר שמנים אחרים עלולים לעבור פולימריזציה ולהפוך מרכיבים שלהם לרעילים, שמן הזית שומר על המרכיבים הטבעיים גם בחום גבוה. כמובן שיש לכך השלכות על הטעם העוצמתי והטעים במקום טעם רע אשר נוצר משמנים רגילים שהפכו את הפולימרזציה.

שמן זית ומאפים מלוחים

מאפים מלוחים רבים הינם פשוט בצק ממולא בבלילה מסוימת. דווקא במקרים אלו מומלץ להשתמש בשמן זית גם על הבצק עצמו. ממש לפני ההכנסה לתנור, הברישו את הבצק בשמן זית באמצעות מברשת מיוחדת. ניתן להוסיף מעל: שומשום, קצך, טימין, רוזמרין ומיני תבלינים שונים אשר ייצמדו לשמן הזית. כך, מעבר לטעם הנפלא, יצאו המאפים מבריקים ובוהקים ולא תוכלו להישאר אדישים לריחותיהם וטעמם של התבלינים.

לסיכום, ניתן לראות כי שימוש בשמן זית במאפים ובפשטידות הינו תחליף מצוין לכל מקור שומני אחר. הוא בריא, ארומטי וטעים לחיך, כך שכל שניתן לומר הוא- בתיאבון !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה