טיפים לתזונה נכונה ואורח חיים בריא

תזונה נכונה ואורח חיים בריא הכיצד?

שמירה על תזונה נכונה חשובה לא רק לאורח חיים בריא ולמניעת מחלות, אלא גם למצבנו המנטאלי. מחקרים רפואיים הוכיחו כי שמירה על תזונה נכונה מאזנת את הנפש, משפיעה על התחושה הכללית ומייצבת את מצב הרוח. אם אתם סובלים ממצבי רוח משתנים, כאבי בטן פתאומיים, עייפות כרונית והרגשה כללית לא טובה, כדאי שתבדקו מה אתם אוכלים.

אז איך שומרים על תזונה נכונה ועל אורח חיים בריא:


1. אכלו מסודר: כלל ברזל בשמירה על תזונה נכונה ובריאה הוא לאכול מסודר. הרעיון שעומד מאחורי אורח חיים בריא הוא שהגוף שלנו עובד על פי שעון. כפי שאתם לא הייתם רוצים שבמהלך יום העבודה שלכם יעמיסו עליכם עבודה שאינה בנוהל, ככה סתם באופן פתאומי ומבלי להודיע מראש, כך גם הגוף שלכם. המשמעות של אכילה מסודרת היא לחלק את מנות המזון לחמש-שש ארוחות הפזורות במהלך היום ולאכול ככל האפשר בשעות קבועות.

2. הקשיבו לגוף: מנהל טוב הוא מנהל שיודע להקשיב לעובדים שלו. כשאתם מנהלים אורח חיים בריא אתם למעשה מנהלים את הגוף שלכם במטרה להגיע לתפקוד ברמה הגבוהה ביותר. למדו להקשיב לגוף, ודאו כי הוא מקבל את כל מה שהוא צריך, והקפידו על אספקת נוזלים – בעיקר מים. הגוף לא יודע איך לעבוד בלעדיהם.

3. אכלו את מה שאתם צריכים: ותרו ככל האפשר על סוכרים, פחמימות פשוטות ומזונות שאינם תורמים לגוף שלכם – והרבו בפירות, ירקות, דגנים, פחמימות מלאים, חלבונים ושומנים בריאים כמו שמן זית כתית מעולה או אבוקדו.

4. שמרו לעצמכם פינוקים קטנים: תזונה נכונה אינה אומרת כי אתם צריכים להעניש את עצמיכם ולהימנע לחלוטים ממזונות שאינם בריאים. בכל זאת, מנהל טוב הוא אחד כזה שיודע לתת לעובדים שלו להתפרק מדי פעם. אך גם כשמתפרקים צריך לדעת לשמור על הגבולות ולא להגזים.

5. בלילה ישנים ולא אוכלים: מנהל טוב יודע לתת לעובד שלו לנוח. מחקרים רפואיים רבים שנערכו בשנים האחרונות מראים כי מחסור בשינה הוא אחד הגורמים העיקריים להשמנה ופגיעה במערכות שונות של הגוף.

תגובה 1: