עוף בתנור עם שמן זית - מעדן לאורחים


פעמים רבות אנו שוברים את הראש מה להכין לארוחת ערב אליה הזמנו אורחים. אנו רוצים להשקיע בארוחה מוקפדת וחגיגית, טעימה ומרשימה ומחפשים אחר המתכון המנצח. בתוך כל החיפושים אנו שוכחים שיש מרכיב אחד שיהיה תמיד מנצח, קל להכנה במגוון סגנונות, אהוב על כולם, למעט הצמחוניים שבחבורה ותמיד זמין- עוף. כן, עוף הוא בעל תכונות נהדרות לבישול, אפייה, טיגון או הקפצה, הוא מתאים את עצמו לסגנון הבישול, מתבשל במהירות ובקלות וגם מחירו אינו יקר. עוף בתנור הוא מעדן שאין שני לו וכשזה עוף בתנור עם שמן זית הוא הופך למנה המנצחת לאורחים.

מעממי ועד מלכותי

לעוף פנים רבות. חלקיו השונים משמשים להכנת מנות קלות ואהובות כמו שניצל מחזה עוף, סטייק עוף על האש, קוביות חזה עוף מוקפצות עם ירקות, כנפיים ברוטב חריף או שוקיים במרק. ערכו התזונתי רב וביחס למיני בשר אחרים, הערך הקלורי שלו נמוך. עוף נחשב למאכל עממי משהו וכשמחפשים מנה חגיגית במיוחד פונים למקורות בשריים אחרים. זוהי טעות רווחת אצל רבים. למעשה, מנת עוף יכולה להיות חגיגית ומרשימה, עסיסית וטעימה אם רק מכינים אותה כמו שצריך. דווקא התכונה המנצחת של העוף היא היכולת שלו לספוג טעמים ולהתאים את עצמו במדויק לאופי המנה. עוף בתנור למשל, עם פירות יבשים, יהיה עסיסי ומתקתק, בעוד שמנת עוף בתנור עם לימון יקבל את הטעם הלימוני ויספוג ממש אליו פנימה את החמיצות הזו, וכן הלאה. לכן, אם יש לכם אורחים ואתם מחפשים מנה מנצחת ומרשימה במיוחד, בחרו בעוף, הכינו אותו כהלכה ותזכו לשבחים מכל עבר.

עוף בתנור עם שמן זית- קלאסי, טעים ויפה למראה

המרכיבים:
עוף שלם
1/2 כוס שמן זית כתית מעולה
1/4 כוס מיץ מלימונים טריים
מלח, פלפל שחור 
2 ראשי שום טריים
4-5 עגבניות שרי
4 ענפי רוזמרין טרי 

ההכנה: מחממים מראש את התנור לחום בינוני, כמאה ושמונים מעלות. מניחים את העוף בתבנית משומנת במעט שמן זית.  מערבבים את השמן עם מיץ הלימון. מוסיפים מעט מלח ופלפל שחור, ויוצקים את הרוטב על חלקי העוף. הפכו את העוף מספר פעמים כדי לוודא כי הרוטב ציפה את כל חלקיו של העוף. מניחים מסביב את ראשי השום ועגבניות השרי ומניחים מעל את ענפי הרוזמרין. מכסים ברדיד אלומיניום ואופים במרכז התנור כ-45 דקות עד שהעוף מוכן. 

התוצאה היא עוף מבושם להפליא, בטעמים עדינים, ספוג בלחות של שמן הזית ועסיסיות מיץ הלימון. מנה פשוטה ומלכותית וטעימה לכל חיך. עוף בתנור עם שמן זית ניתן להגשה לצד תפוחי אדמה אפויים בקליפתם ועליהם מלח גס ורוזמרין, כך שהטעמים ישתלבו זה בזה. ניתן להוסיף גם אורז עם שקדים וצימוקים לחידוד הניגודים בטעמי האורז מול טעמי העוף.

תגובה 1: