רוטב בולונז עם מעט שמן זית

אחת המנות האהובות על הסועד הישראלי היא הפסטה. בין אם זו ארוחה רומנטית לשניים, או ארוחה לכל המשפחה, פסטה טובה המוגשת עם הרוטב המתאים תמיד תתקבל בברכה. כשמנסים להחליט על מתכון לפסטה יש כלל שחשוב לזכור - "עדיף שהרוטב יחכה לפסטה במקום שהפסטה תחכה לרוטב". המשפט הזה מסכם בכמה מילים פשוטות את העיקרון החשוב ביותר בהכנת פסטה. זה לא משנה איזה מתכון פסטה תבחרו להכין או באיזה סוג של פסטה תרצו להשתמש, מה שחשוב הוא שהפסטה החמה תפגוש את הרוטב מיד עם צאתה מהסיר.

בחירת המתכון המתאים:

כיום ישנם אלפי ספרים ויותר מכך אתרי אינטרנט המציעים כמות כמעט אינסופית של מתכוני פסטות – פסטה עם רוטב עגבניות ופסטה עם רוטב שמנת, רוטב אלפרדו, רוטב פסטה סמיך ורוטב פסטה דליל, רוטב שמכיל מספר מועט של מרכיבים והוא קל ופשוט להכנה או רוטב המכיל עשרות רכיבים והכנתו מורכבת במיוחד. רוטב לפסטה שמתבשל במהירות הבזק או כלל לא עובר בישול או רוטב לפסטה שמתבשל שעות רבות – השפע הוא כל כך גדול שלעיתים אנו מתקשים להחליט באיזה מתכון לבחור. כפי שנאמר קודם, יש להתאים בין הפסטה לרוטב המתאים לה. מה שקובע את התאמתו של הרוטב לפסטה, הוא גודלה, עוביה וצורתה של הפסטה עצמה. בהכללה ניתן לאפיין שלושה סוגים עיקריים של רוטב לפסטה – רוטב המבוסס על שמן זית לפסטה, רוטב המבוסס על  שמנת וחמאה לפסטה וכמובן, רוטב על בסיס עגבניות לפסטה. בצפון איטליה נפוצים מאוד רטבי שמנת וחמאה, ובדרום נפוצים מאוד רטבים על בסיס על בסיס שמן זית ועל בסיס עגבניות. כשמכינים רוטב לפסטה מומלץ להקפיד, כמו שהאיטלקים מקפידים, על שימוש בירקות בעונתם, ושימוש בחומרים מהאיכות ומהסוג הטוב ביותר, וזאת על מנת לקבל פסטה איכותית וטעימה הראויה לעלות על שולחנם של מלכים.

רוטב בולונז:

אחד הרטבים המפורסמים ביותר במטבח האיטלקי, הוא רוטב המבוסס על שימוש בעגבניות, בשר בקר טחון, הרבה שום, בזיליקום ושמן זית – הוא רוטב הבולונז. הרוטב המפורסם קיבל את שמו מהמקום בו הומצא – העיר בולוניה שבאיטליה. באופן מסורתי הרוטב מבוסס בעיקר על בשר טחון תוך שימוש מועט יחסית בעגבניות המשמשות כתפאורה צבעונית וכרקע נאה לבשר המבושל. הרוטב מתובל כמובן על פי מיטב המסורת האיטלקית, בשמן זית שום ובזיליקום המעניקים לו את הארומה הייחודית שלו. באיטליה יגישו ספגטי עשוי אל-דנטה כשמעליו רוטב בולונז עסיסי ועשיר אך גם בישראל הפך הרוטב לאחד הרטבים הנפוצים והמועדפים על הישראלים. אם זה בגלל הפשטות שבהכנתו, ואם בגלל הטעם והעסיסיות המיוחדים שלו. יתרון נוסף שישראלים רבים מייחסים לרוטב הזה על רטבי פסטה אחרים, הוא העובדה שעם הרוטב הזה ניתן למעשה להגיש לאדם ארוחה שלמה הכוללת את כל המרכיבים הדרושים, דהיינו – פחמימות, ירקות ובשר, וכל זאת בצלחת אחת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה