איך מאחסנים שמן זית לטווח ארוך – המדריך

שמן זית הוא מוצר מיוחד ושימושי מאין כמוהו. על סגולותיו כבר נאמר רבות – החל מסיוע בבריאות הלב ועד לטיפול בבעיות עור שונות, אבל כדי להשתמש בו בצורה הטובה ביותר יש לדעת כיצד לאחסן אותו בתבונה. יעילותו של אחסון שמן זית יכולה להשתנות מאד בין התנאים השונים, וחשוב לדעת כיצד לעשות זאת נכון – בהתאם לתכונותיו הייחודיות של שמן הזית. שמן זית יכול להתקלקל או להישמר לאורך זמן רב, והדבר תלוי במידה רבה מאד במידת הערנות שלכם ובמידת הידע שלכם אודות אופן שימורו היעיל ביותר.

אחסון שמן לפי טמפרטורה

קודם כל חשוב להבין כי שמן זית נשמר בצורה המיטבית בטמפרטורה קרירה, ולאו דוקא בקירור של ממש. כמו כן ובדומה למוצרים רבים אחרים, אין להשאיר אותו בשום פנים ואופן כאשר הוא חשוף לשמש ישירה, מפני שהדבר מביא להתבלותו תוך זמן קצר. אך מלבד הטמפרטורה, רצוי לשמור אותו גם במקום מוצל (אם כי אין הכרח לשמור אותו במקום חשוך לגמרי) וכך הוא יישמר לאורך זמן רב עוד יותר, ותוכלו להשתמש בו במשך כמה חודשים טובים ללא כל חשש.

כלי הקיבול של השמן

לא רבים יודעים, או שרבים אינם מקדישים לכך תשומת לב מספקת, אך לכלי הקיבול בו מאוחסן שמן הזית ישנה חשיבות מכרעת בסוגיית שימורו. כך למשל, מיכלי פלסטיק אינם מומלצים לאחסון, אך בקבוקי זכוכית מומלצים מאד. מומלץ מאד לעשות שימוש בכלי זכוכית אופטימאליים, כמו אלה שמוצעים בחנויות למכירה (ומכילים בתוכן שמן): גם אם אתם מכינים בבית שמן זית, מומלץ לעשות בהם שימוש חוזר ולהפיק את המקסימום מבקבוקים אלה.

איך משיגים כמות רבה של בקבוקים?

הרבה אנשים שמכינים שמן זית תוצרת בית, או כאלה שפשוט מעוניינים בשמירה על השמן שקנו (אם מדובר בשמן שנקנה בתוך מיכל העשוי מחומר אחר) ומעוניינים ברכישת בקבוקים חדשים, עשויים לא לחשוב על פטנט פשוט, יעיל וחסכוני לכולם: לוח יד שניה שימושי בו מוצעות למכירה מגוון אפשרויות נוחות, זולות ושימושיות לאחסון שמן הזית. לא תאמינה כמה יעילים יכולים להיות לוחות יד שניה, והם למעשה יכללו את כל מה שאתם זקוקים לו.

למה טוב לעקוב אחר לוח יד שניה שימושי?

לוח יד שניה הוא הדרך שלכם לתת ולהחזיר לסביבה: אם אין לכם צורך בחפץ כלשהו, או באוסף (גדול ככל שיהיה) של חפצים, תוכלו לעשות שימוש חוזר על ידי מכירתו – וכך אתם תרוויחו כסף מחפצים שיצאו מכלל שימוש מבחינתכם, והקונים ירוויחו חפץ חדש ויעיל במקום לרכוש אותו בסכומו המלא. לחלופין, אם אתם מעוניינים בחפץ חדש אך אין כל צורך בקנייתו מהמדף – העדיפו תמיד לחפש בלוחות יד שניה, ותתפלאו לגלות על כמה צרכים עונים לוחות אלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה