דברים שאסור לעשות עם שמן זית


שמן זית איכותי

4 דברים שאין לעשות עם שמן זית

1. להשאיר את שמן הזית בשמש-

שמן זית כמו כל תוצר אורגני אחר, מתקלקל אם נחשף לפגעי הטבע. שמן שנחשף לאוויר מתחיל להתחמצן – נוגדי החמצון הבריאים שנמצאים בשמן כמו גם הטעם והארומה יתחילו להעלם.
בתהליך רגיל בו נשמר השמן בתנאים טובים, תהליך זה לוקח עד שנתיים. כששמן נחשף לשמש ולטמפרטורות גבוהות, הוא מתקלקל במהירות. לכן, יש לאחסן את שמן הזית במקום חשוך וקריר.

2. לטגן את שמן הזית עד לנקודת העישון שלו-

כל השמנים יכולים להפוך למסרטנים כאשר מבשלים אותם עד לנקודת העישון שלהם ושמן הזית אינו יוצא דופן. אבל נקודת הרתיחה של שמן זית הינה גבוהה מאד ביחס לשמנים אחרים. איך תדע מהי הטמפרטורה הנכונה לבישול בשמן זית לפני שיגיע לרתיחה? בקלות, כשהשמן נשרף הוא מתחיל להעלות עשן, לכן כל בישול או טיגון שאינו מוציא עשן, אינו מקלקל את השמן.

3. שימוש בשמן זית אם מריח לא טוב –

לעיתים רחוקות חוש הריח שלנו מטעה אותנו, ולרוב הוא שגורם לנו להבדיל בין אוכל טוב לאוכל מקולקל. אם שמן הזית מריח לא טוב (וגם טעמו לא טוב אם טעמתם), הסיכויים הם שתאריך התפוגה שלו עבר. שמן זית טרי הוא בעל ארומה וטעם פירותיים, עשבוניים, לעומתו שמן מקולקל יהיה בעל תכונות שליליות – ריח של צבע או בשר. כאשר יש חשד לריחות בשמן הזית- מוטב להחליף אותו.


4. שמירה על שמן זית במשך שנים – 

כאשר מדובר על שמן זית כתית מעולה (ורק בסוג זה אנחנו מתעסקים), אורך חיי המדף שלו נע בין מספר חודשים עד לשנתיים, אם השמן נשמר סגור. אם שמן נשמר מעל שנתיים, מוטב להחליפו בשמן חדש וטרי.

קרא עוד – כשאיכות פוגשת בריאות -שמן זית אורגני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה