תרומתו החיובית של שמן הזית לתזונה שלכם

על שמן הזית

שמן זית הוא השמן המשובח והבריא ביותר.. שמן הזית  נפוץ במטבח הים תיכוני ומשמש לטיבול, בישול, טיגון,אפייה, וכתוספת למאכלים רבים.

כיצד מסייע שמן הזית לשמירה על תזונה נכונה?  


  • שיפור לחץ הדם וקרישת הדם – שמן הזית מכיל חומצות שומן בלתי רוויות המשפרות את לחץ הדם משמעותית, ומסייעות בקרישת הדם בגוף.
  • טיפול בכולסטרול בגוף – צריכת שמן זית תפחית את ערכי ה - LDL - "הכולסטרול הרע", ותעלה את ערכי ה- HDL -  "הכולסטרול הטוב". 
  • שיפור הרגישות לאינסולין – שמן הזית משפר את הרגישות לאינסולין, ומפחית את הסיכון לחלות במחלת הסוכרת מסוג 2.
  • תרומה למניעת מחלות לב – עקב השיפור בלחץ הדם, בקרישת הדם וברמת הכולסטרול בגוף, שמן זית מפחית את הסיכויים לחלות במחלות לב וכלי דם כגון טרשת עורקים. ה - FDA (משרד מנהל המזון והתרופות האמריקאי) פרסם הצהרת בריאות כי שמן הזית מפחית את הסיכון למחלת לב כלילית.
  • עוזר לספיגת מינרלים כגון סידן – בשמן הזית נמצא איזון בין החומצה האוליאית לחומצה הלינולנית, ובדומה לחלב, האיזון עוזר רבות לספיגת מינרלים כגון סידן בגוף.
  • ויטמין E המשפר את ההגנה של הגוף – ויטמין E הנמצא בשמן הזית,  מסייע למניעת מחלות שונות, התפתחות תאים סרטניים ומניעת הזדקנות התאים בגוף. ויטמין E מגן גם כנגד מפגיעה קוגניטיבית הקשורה לגיל, לדוגמה מחלת האלצהיימר. 

סיכום

שמן זית ראוי לשמש כמרכיב חשוב בתפריט של כל אדם  המעוניין להקפיד על תזונה נכונה. שמן הזית מכיל מרכיבים רבים אשר ישפרו את המערכת החיסונית ואת תפקוד הגוף, כמו כם מרכיבים המסייעים במניעת מחלות לב וכלי דם. מומלץ להוסיף שמן זית לכל ארוחה בתפריט שלכם, לשלב עם סלט, לטבול בו פרוסות לחם ופיתות וכו'. שילוב נכון של שמן זית יחד עם הויטמינים ומינרלים הנוספים בארוחה  הוא המתכון הטוב ביותר לתזונה נכונה.
למידע נוסף על שמן זית - לחץ כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה