מתכון לפיצה עם שמן זית

פיצה היא אחד מהמאכלים הפופולאריים בעולם והיא מצטיינת בכך שהיא אהובה גם על המבוגרים וגם על ילדים. עובדה זו הופכת את הפיצה למאכל משפחתי, שסביבו ניתן לערוך אירועים משותפים ונעימים ביחד. במקורה, הגיעה הפיצה מאיטליה, שם היא נחשבת למאכל מזין, מסורתי ועממי, יחד עם הפסטות למיניהם ושאר מאכלים מיוחדים. עם התפתחות העולם התעשייתי והתקדמות שוק המזון המהיר, נהפכה הפיצה למאכל הנקשר לתעשייה זו, ולכן רבים נוטים לייחס לפיצה תכונות שגויות ומטעות.

לעומת זאת, הפיצה הביתית  נחשבת למאכל מזין ביותר, המשלב את אבות המזון החיוניים ומרכיבים תזונתיים חשובים אחרים. הבצק מכיל את הפחמימות, הירקות מכילים את הויטמינים והגבינה מעניקה כמות רצויה של סידן. מאכל זה קל להכנה ויכול לספק פיתרון מושלם לארוחות משפחתיות ולאירועים חברתיים, כגון מפגש חברים משותף, ימי הולדת וכו'. אם ברצונכם לשפר את טעמה של הפיצה ולהפוך אותה למזינה עוד יותר, ניתן להחליף את השמן או המרגרינה שמשמשים לעשיית הבצק והרוטב, בכמות קטנה של שמן זית.

 איך עושים זאת? לפניכם מתכון בסיסי שיכול להתאים לכל פיצה שתרצו.

פיצה ביתית קלאסית ומזינה

כל מתכון לפיצה מתחלק לכמה שלבים – הכנת הבצק, בישול הרוטב, ארגון התוספות והרכבתה של הפיצה. מומלץ להתחיל דווקא עם בישול הרוטב, כיוון שעדיף לתת לו להתקרר לפני שמניחים אותו על הבצק.


  • הכנת הרוטב: לצורך הכנת הרוטב יש להצטייד במרכיבים הבאים: בצל, שום, עגבניות, רסק עגבניות, שום ותבלינים כגון מלח, פלפל שחור, פפריקה אדומה ומעט סוכר. אל התבלינים ניתן להוסיף גם עלים ירוקים כגון בזיליקום או אורגנו.
    מתחילים עם טיגון הבצל במעט שמן זית ומוסיפים את השום. לאחר ההתרככות, מוסיפים את העגבניות החתוכות ונותנים לכל המרכיבים להתרכך וליצור מרקם אחיד. לאחר מכן מוסיפים מים רותחים ורסק עגבניות, מרתיחים ומנמיכים את האש להסמכה. בשלב זה מוסיפים את התבלינים, מחכים מספר דקות ומורידים את הרוטב מהאש לקירור.
  • הכנת הבצק : לצורך הכנת הבצק יש להכין מבעוד מועד, 500 גר' קמח, 4 כפות שמן זית, 2 כפיות שמרים, כוס מים פושרים ומעט מלח וסוכר. מערבבים יחד בקערה מתאימה את הקמח והסוכר ושופכים את המים הפושרים, את שמן הזית ואת המלח. לאחר מכן לשים את הבצק היטב, עד שהוא נהפך לגמיש ואחיד, ואז מרדדים אותו לתבנית מתאימה בעזרת מערוך.
  • הרכבת התוספות: פיצה עם תוספות נתונה לגמרי ליד הדמיון שלכם והמבחר הוא אינסופי. מה שחשוב לזכור הוא שהתוספות צריכות להתאים ולהשתלב מבחינת הטעם וגם מבחינת המרקם, כך שהשתדלו לא להוסיף כמות גדולה או קטנה מידי. 

השילובים המומלצים הם פיצה עם גבינה בולגרית, עגבניות וזיתים שחורים, פיצה עם פטריות ובצל או פיצה המכילה שילוב של סוגי פלפלים קלויים וקישואים. אל הפיצה ניתן להוסיף גם תוספות חלבונים כמו טונה או אנשובי, מה שמעלה את הערך התזונתי של הפיצה וגם יכול להיות מאוד טעים. את התוספות מפזרים מעל הגבינה הצהובה המגורדת, מכניסים לתנור ובתיאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה