טבעי זה הכי הכי

אוכל טבעי ובריא הוא כבר מזמן לא טרנד איזוטרי. ילדים, גברים, נשים ואנשי מקצוע בכל רחבי העולם ממליצים על תזונה מאוזנת המורכבת בעיקר מרכיבים טבעיים. אוכל טבעי מחליף את הפתרונות הסינתטטיים והמהירים ומביא לעלייה משמעותית בשיפור החיים. אוכל כזה הוא לא רק בריא, משביע ומזין יותר, אלא גם טעים ונוח. אפשר לצרוך אוכל טבעי ובריא בדרכים מגוונות ולשלב אותו בכל רגע נתון בתוך התפריט האישי. בנוסף, רצוי להתייעץ עם דיאטנית או מומחה לתזונה ולבדוק אילו מבין הרכיבים בתוך התפריט הטבעי עולים בקנה אחד עם צרכי הגוף והנתונים הבריאותיים.

יש הרבה דוגמאות לאוכל טבעי, בריא וטעים ומתכונים שכל אחד יכול להכין עם חומרי גלם בסיסיים בלבד. מי שרוצה לאכול בריא גם בעבודה יכול לשטוף מדי שבוע כמות גדולה של ירקות טריים, להחזיק אותם במקרר ורק לבשל או לאדות אותם. אפשרות נוספת היא להשרות ולהנביט קטניות כדי לבשל אותן בהרבה מים וללא מלח. קטניות נשמרות היטב במקרר בבית או במשרד ואפשר להרכיב מהן ארוחות שונות כגון סלט, מוקפצים ועוד. ביום האחרון ורגע לפני שתוקפן פג, רצוי לטחון את הקטניות ולהוסיף תבלינים על מנת להשתמש בהן בתור ממרח.

גם המשקאות הופכים להיות טבעיים

אוכל טבעי אינו דורש מחויבות גדולה אלא רק הטמעה של עקרונות נכונים. משקאות מוגזים או ממותקים לדוגמא עלולים להוריד לטמיון חודשים ארוכים של שמירה על תפריט מאוזן ובריא. ההמלצה העיקרית בהקשר הזה היא להקפיד על שתיית מים. יש לצרוך לפחות ליטר וחצי של מים מדי יום ולהגדיל את הכמות בימים חמים במיוחד. מי שנוהג לבצע פעילות גופנית יכול לשתות גם שני ליטרים של מים, או לבצע את ההתאמות הנדרשות לפי התחושה הגופנית.

מעבר לתזונה בריאה לא מחייב ויתור על משקאות חמים. בזכות פיתוחים כגון פולי קפה ירוק ניתן ליהנות מכל היתרונות של משקאות מעוררים, מבלי לפגוע בבריאות או באיזון התזונתי של רכיבים טבעיים. פולי קפה אלו לא עוברים קלייה ולכן הם משפרים את חווית השתייה. הטעם שלהם עשיר יותר והם מזוהים עם סגולות כמו חילוף חומרים מואץ ונוגדי חמצון. למעשה, פולי קפה מן הסוג הזה דומים בהרכבם לתה הירוק ולכן ניתן להשתמש בהם גם לצורך ירידה מאוזנת במשקל, שריפת שומנים והגברת ספיגת הסוכר במעיים.

לסיכום, אוכל מרכיבים טבעיים מבטיח הרבה יתרונות שאפשר להרגיש באופן פיזי. היתרונות הללו מלווים את אורח החיים המודרני שלנו ומאפשרים לגוף לעמוד בקצב. הדוגמאות הרבות לאוכל טבעי מוכיחות שלא צריך לוותר על טעם עשיר, תבלינים מגוונים או שתייה של משקאות חמים. תפריט טבעי מוצלח הוא כזה המאפשר לנו לשמור על רמת חיים גבוהה מבלי להרגיש תחושה של ויתור או חוסר סיפוק. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה